вторник, 19 марта 2013 г.

Модуль 8


У розробці підходів до оцінювання першим кроком є чітке формулювання завдань оцінювання. Традиційно такими завданнями вважаються наступні  :
- показати учням, як вони досягли мети уроку;
- визначити найкращих за результатами учнів;
- стимулювати мотивацію учнів до навчання і отримання знань;
- визначити рівень здібностей учнів;
- з`ясувати , чи є необхідність у додатковому навчанні або „ перенавчанні „ ;
- поставити оцінки .
      Такі традиційні завдання оцінювання зберігають свою актуальність і на інтерактивних уроках .
Важливо пам`ятати , що завданням викладача є швидше створення умов , за яких позиції зацікавленості , відкритості , відповідальності учнів у навчанні та їхні особистісні риси можуть розвиватися і усвідомлюватися . Цьому сприятимуть :
-         включення до пріоритетів оцінювання самого процесу навчання  , тобто того , як проходить робота учня – на відміну від оцінювання лише результатів роботи ;
-         оцінювання учнів , яке опирається на чіткі критерії .
-         оцінювання досягнень , які є в учнів , незалежно від того , чи вони значні , чи скромні – якщо вони є результатом справжніх зусиль учня .
-         оцінювання зусилля , які учні вкладають у співпрацю ;
-         обговорення вправ і завдань , в процесі яких учні мають можливість задуматись над власним способом вчитися .
-         пропонування індивідуальних і групових завдань , які учні виконують самостійно , проходячи етапи пошуку , відбору і критичного аналізу , узагальнення і записування результатів своїх досліджень ;
-         заохочення учнів до самооцінки , в результаті якої вони краще пізнають себе , свої можливості і сфери , які потрібно розвивати ;
-         ініціювання дискусій ;
-         підтримка ініціатив та ідей , запропонованих учнями самостійно .
Багато викладачів  , які застосовують інтерактивні технології для опрацювання матеріалу важливого змісту і для формування в учнів умінь вирішувати проблеми , відчувають труднощі у виставленні учням оцінок у балах  На наш погляд , це пов’язано з відсутністю обґрунтованих підходів до розробки стратегії оцінювання , яка тісно пов’язана з підготовкою і плануванням вчителем уроку. Цей процес повинен складатися з таких дій :
1.     Визначення мети ( очікуваних результатів ) уроку , що передбачає з’ясування таких питань :
      -   які знання учні мають засвоїти і на якому рівні ;
 -         якими вміннями , навичками вони повинні оволодіти ;
 -         які цінності в собі учні можуть сформувати .
2.     Вибір  показників (критеріїв ) оцінювання цих результатів .
3.     Визначення мети оцінювання .
4.     Вибір конкретної стратегії ( способу ) оцінювання .

Комментариев нет:

Отправить комментарий